درباره وبلاگ

به نام خداوندی که پرسپولیس راآفرید تا استقلالی ها بی سرور نمانند
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پرسپولیس و آدرس persepolis.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 14
بازدید ماه : 108
بازدید کل : 27557
تعداد مطالب : 18
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


هوشی پرسپولیسی
جمعه 27 / 11 / 1389برچسب:, :: 11:28 ::  نويسنده : هوشی       

شما استقلالیا تا حالا فکر کردین که:

 

۱. تا حالا فکر کردین که اگه سال ۵۲ بازیتون مقابل پرسولیس ادامه داشت به جای ۶تا گل چندتا گل می خوردین؟

 

جواب: خوب معلومه ۹۰ دقیقه ۶تا ۱۸۰ دقیقه ۱۲تا

 

۲.تا حالا فکر کردین سال ۷۲ اگر از لیگ دسته ۲ و ۳ هم انصراف میدادین دسته چندم ایران بودین(پایین ترین سطح لیگ ایران نه تو سال ۸۷ بلکه سال ۷۲)؟

 

جواب: باید با تیم محله های دزفول بازی می کردین

 

۳.تا حالا فکر کردین که تو لیگ هفتم که پرسپولیس قهرمان لیگ شد و شما رده ی ۱۳ رو به خودتون اختصاص دادین اگه بازیا ادامه داشت شما چندم می شدین؟

 

جواب: حتما قهرمان می شدین

 

۴.تا حالا فکر کردین اگر سرمربی سابق تیمتون (حجازی) پارسال عوض نمیشد غیر از پسرش دیگه کدوم فامیلشو میاورد استقلال تا تیمتونو تیغ بزنه؟؟

 

جواب:مدد(تدارکاتچیه تیمتون)اخراج و یکی از فامیل ها به جاش قرار داده می شد

 

۵.تا حالا فکر کردین اگر بازی با ملوان (همین بازی اخرتون تو لیگ هشتم) بجای ۲ دقیقه ۱ دقیقه وقت تلف شده داشت چی می شد؟؟

 

جواب: هیچی یه بیت به ابیات بالا اضافه می شد

 

۶.تا حالا فکر کردین اگر قلعه نویی یک مقدار بیشتر رو داشت به جای ۱۰ کمک چند کمک رو روی نیمکت مینشاند؟؟

 

جواب: به نیت علی ۱۱۰ تن را مینشوند رو نیمکت

 

۷. تا حالا فکر کردین چرا سرمربی تیمتون رو "قلعه نوعی" صدا میکنن و چرا با نام واقعی" قلعه نویی" صدا نمیکنن؟؟

 

جواب: خودتون قضاوت کنین

 

۸.تا حالا فکر کردین چرا قلعه نویی به عادل فردوسی پور میگه: اقای فردوسی پوره عزیز!؟؟

 

بی جواب!!!

 

۹.تا حالا فکر کردینچرا سر مربی تیمتون نگذاشت لیست رو بفرستن اسیا یا حداقل در نفرستادن لیست دخیل بود؟؟

 

جواب: چون نمیخواست تیمی که خودش قهرمان کرده رو یکی دیگه ببره اسیا و کوچکترین توجهی به طرفدارای استقلال نکرد و فقط خودشو دید و برای همین بود که پرسپولیسیا میگفتن ما که رفتیم اسیا هه هه هه هه

 

۱۰.تا حالا فکر کردین اگر طالب لو مصدوم یا محروم بشه چه اتفاقی می افته؟(با توجه به بازی پگاه)

جواب هیچی دوباره تو لیگ ۱۳ ام می شوید

 



جمعه 27 / 11 / 1389برچسب:, :: 10:27 ::  نويسنده : هوشی       

رایان گیگز، هافبک باتجربه منچستر یونایتد، اعلام کرد که الکس فرگوسن می تواند تا سن 75 سالگی هدایت شیاطین سرخ را برعهده داشته باشد.

گیگز در تمام دوران حضورش در الدترافورد زیر نظر فرگوسن بازی کرده است و معتقد است که این سرمربی اسکاتلندی همچنان می تواند برای سالها در این باشگاه بماند.

او در مصاحبه با خبرنگاران گفت:" الکس فرگوسن مثل همیشه خوب است و می تواند برای مدت ها به کارش ادامه بدهد.

صادقانه بگویم که انتظار دارم او حداق تا 5 سال دیگر و زمانی که 75 ساله می شود به کارش در منچستر یونایتد ادامه بدهد. او تا زمانی که سالم باشد، به کارش ادامه خواهد داد.

او تیم فوق العاده ای در کنارش دارد و در کنار فوتبال به سرگرمی های دیگرش مانند اسب سواری نیز می پردازد. به همین دلیل وقتی به فوتبال برمی گردد، کاملا سرحال است."

همواره از فرگوسن به عنوان یکی از مربیانی نام برده می شد که بازیکنان تیم از او وحشت داشتند اما گیگز معتقد است که نسل جدید بازیکنان باشگاه دلیلی برای ترسیدن از او ندارند.

" اوضاع تغییر کرده است. او آرام تر شده است. او دیگر به اندازه 20 سال قبل ترسناک نیست. من از زمانی که 12 ساله بودم، او را می شناسم. در طول این مدت و در حالی که از یک بچه به یک بازیکن باتجربه تبدیل شده ام، همواره چیزهای زیادی از او یادگرفتم. ما همیشه رابطه خوبی داشتیم اما هیچ وقت این رابطه به خوبی الان نبوده است.



چهار شنبه 25 / 11 / 1389برچسب:, :: 13:36 ::  نويسنده : هوشی       

  سپ بلاتر، رییس فیفا گفته جام جهانی 2022 ممکن است در زمستان برگزار شود، یا در آغاز و یا در پایان سال 2022.

فیفا به دلیل اعطای میزبانی به کشوری که در آن در تابستان دمای هوا به 50 درجه سانتی‌گراد می‌رسد مورد انتقاد قرار گرفته، اما بلاتر گفته فیفا شاید زمان برگزاری بازی‌ها را عوض کند: «فیفا اگر اراده تغییر تقویم بین‌المللی برای یک سال را داشته باشد می‌تواند این کار را انجام دهد. اگر اراده‌ای باشد راه حلی هم هست.

اما فعلا، موافقان و مخالفانی برای این ایده هستند و هنوز زود است تصمیمی گرفته شود، اما من می‌گویم زمستان تنها ژانویه و فوریه نیست، بلکه پایان سال است.»

از زمانی که قطر میزبان شد بلاتر گفته جام جهانی 2022 را می‌توان برای مقابله با گرمای تابستانی در این کشور بیابانی در زمستان برگزار کرد.

این در حالی است که اگر این اتفاق بیفتد زمان لیگ بسیاری از کشورها باید تغییر یابد.

بلاتر این سخنان را در اداره مرکزی کمیته بین‌المللی المپیک به زبان آورد. این کمیته هم نسبت به برگزاری جام جهانی در زمستان حساس است چون روی المپیک زمستانی هم تاثیر می‌گذارد. ژاک روگ، رییس این کمیته گفت: «باید ببینیم این تصمیم اگر گرفته شود روی هر کدام از دو طرف تاثیر می‌گذارد یا نه.»



چهار شنبه 25 / 11 / 1389برچسب:, :: 12:9 ::  نويسنده : هوشی       

ال كلاسيكو فقط يك مسابقه فوتبال نيست و همين مسأله اين بازى بزرگ را از ديگر دربى هاى دنياى توپ گرد متمايز كرده است. جنگ منطقه مذهبى كاتالان و پايتخت نشينان مادريد همواره در كشور اسپانيا ادامه داشته است و حالا اين جنگ با نام ال كلاسيكو به مستطيل سبز كشيده شده است.
ال كلاسيكو لغتى است كه هيجان، حساسيت و اضطراب را با خود به ارمغان مى آورد. بدون شك دربى ال كلاسيكو طى سال هاى اخير، حساس ترين و مهيج ترين رقابت در دنياى توپ گرد بوده است. با شروع رقابت هاى باشگاهى در قاره سبز، بسيارى از فوتبالدوستان براى سوت آغاز ال كلاسيكو لحظه شمارى مى كنند. 

ابرار ، حالا شمارش معكوس براى پرواز ال كلاسيكوى شماره ۱۶۰ آغاز شده است. تمامى فوتبالدوستان در سراسر جهان تنها چند ساعت ديگر به تماشاى اين بازى جذاب و منحصر به فرد خواهند نشست. ال كلاسيكو هميشه جذاب بوده اما امشب با توجه به شرايط ۲ تيم در جدول اين بازى بزرگ جذاب تر از هميشه خواهد بود. رئال مادريد و بارسلونا در حالى مقابل يكديگر قرار مى گيرند كه هر ۲ با ۷۷ امتياز صدر جدول را قرق كرده اند و براى كسب عنوان قهرمانى با يكديگر مى جنگند.آمادگى بالاى بازيكنان ۲ تيم به خصوص مسى و كريس رونالدو نيز مى تواند به جذاب تر شدن اين بازى حساس كمك كند. 

نگاهى به تاريخچه 

ال كلاسيكو فقط يك مسابقه فوتبال نيست و همين مسأله اين بازى بزرگ را از ديگر دربى هاى دنياى توپ گرد متمايز كرده است. جنگ منطقه مذهبى كاتالان و پايتخت نشينان مادريد همواره در كشور اسپانيا ادامه داشته است و حالا اين جنگ با نام ال كلاسيكو به مستطيل سبز كشيده شده است. ال كلاسيكو نبرد ۲ فرهنگ كاملاً مخالف در مستطيل سبز است. اين رقابت منحصر به فرد در دنياى فوتبال براى اولين بار در سال ۱۹۲۹ با نام ال كلاسيكو برگزار شد. البته قبل از آن هم ۲ تيم رئال مادريد و بارسلونا بازى هايى را مقابل يكديگر انجام داده بودند اما كارشناسان فوتبال آغاز ال كلاسيكو را سال ۱۹۲۹ ميلادى مى دانند. دقيقاً به همين خاطر است كه درباره تعداد ال كلاسيكو هاى برگزار شده اختلاف نظر وجود دارد. اگر تمام بازى هاى ۲ تيم در چهار چوب رقابت هاى ليگ اسپانيا را در نظر بگيريم، به عدد ۱۵۹ مى رسيم. رئال مادريد و بارسلونا تا كنون در چهار چوب ليگ اسپانيا ۱۵۹ بار مقابل يكديگر صف آرايى كرده اند كه از اين ميان ۶۸ برد سهم رئالى ها و ۶۱ برد سهم آبى و انارى هاى بارسلون بوده است. ۳۰ بار نيز اين ۲ تيم مقابل يكديگر به نتيجه تساوى دست يافته اند. بايد ببينيم اين بار اين اعداد و ارقام به چه ترتيب تغيير خواهد كرد. 

ال كلاسيكو و كتاب هاى گينس
نبرد بارسلونا و رئال مادريد در سال ۲۰۰۹ ميلادى از سوى فدراسيون بين المللى تاريخ و ارقام فوتبال به عنوان حسا س ترين و پر بيننده ترين دربى جهان شناخته شده است. هر چند كه پيش از اين ابعاد جهانى ال كلاسيكو بر هيچ فوتبالدوستى پوشيده نبوده اما درج اين رقابت فوتبال در كتاب ركوردهاى گينس اين رقابت را بزرگتر از هميشه به تصوير مى كشد. ال كلاسيكو با پوشش تلويزيونى ۲ ، ۳ ميليارد نفرى گوى سبقت را از همه رويداد هاى جهان فوتبال ربوده و به تنهايى در صدر جدول پر بيننده ترين رقابت جهان فوتبال ايستاده است. قيمت بليت اين بازى نيز يكى ديگر از ركورد هاى دنياى فوتبال به حساب مى آيد. قيمت بليست ال كلاسيكو در بازار سياه در بازى رفت ۲ تيم كه در تاريخ هشتم آذر ماه سال گذشته برگزار شد از مرز ۳۵۰۰ يورو نيز تجاوز كرد! 

برترين گلزنان ال كلاسيكو
رائل، مهاجم اسطوره اى كهكشانى ها با ۱۱ گل در صدر جدول گلزنان ال كلاسيكو قرار گرفته است. مهاجم كهنه كار رئالى ها تا كنون
۱۱ بار توانسته دروازه بارسلونا را با پيراهن سفيد مادريد ى ها باز كند. در آستانه ال كلاسيكو روزنامه هاى مادريد به اين بازيكن لقب قاتل
آبى و انارى ها را مى دهند.پس از رائول، لازكانو با ۸ گل در رده دوم برترين گلزنان تاريخ ال كلاسيكو قرار دارد. در رتبه هاى بعدى اين رده بندى اين بازيكنان قرار دارند.
۶ گل: رگوئيرو، لوئيز انريكه و ليونل مسى
۵ گل: اسكولا، ريوالدو و رونالدينيو
۴ گل: روبيو ، سانودو، ونتولرا، لكوئه، ماس، آربيزا، لينه كر، اتوئو و ون نيستلروى
۳ گل: رامون، ساميتير، مارتين، اورايستو، روماريد ، زامورانو، رونالدو و آنرى
برنابئو، قاتل ميهمانان
استاديوم رويايى سانتياگو برنابئو در رقابت هاى فصل اخير لاليگا قتلگاه ميهمانان رئال مادريد بوده است. رئالى ها تاكنون ۱۵ بار در استاديوم خانگى خود مقابل رقباى اسپانيايى ايستاده اند و هر ۱۵ بازى را نيز با پيروزى پشت سر گذاشته اند.
۱۵ بازى خانگى و ۱۵ پيروزى آمار خارق العاده اى است كه شاگردان مانوئل پلگرينى از خود به جاى گذاشته اند. با توجه به اين آمار به نظر مى رسد پيروزى در استاديوم خانگى رئال مادريد حتى براى تيم آماده اى مثل بارسلونا هم سخت باشد. البته بارسلونا نيز در ۱۵ بازى خارج از خانه خود فقط يك بار طعم باخت را چشيده است. 

يك ال كلاسيكوى رويايى
امشب بايد منتظر يك ال كلاسيكوى رويايى باشيم. طى چند سال اخير در شرايطى ال كلاسيكو برگزار شده كه يكى از ۲ تيم بارسلونا يا رئال مادريد با بحران مواجه بوده اند اما اين بار شرايط كاملاً فرق مى كند. اين بار بارسلونا در رئال مادريد در حالى مقابل يكديگر صف آرايى مى كنند كه هر ۲ تيم در اوج آمادگى بسر مى برند. بدون شك در چنين شرايطى مى توان انتظار يك بازى بى نظير و فوق العاده تماشايى را از ۲ تيم داشت.



چهار شنبه 25 / 11 / 1389برچسب:, :: 12:2 ::  نويسنده : هوشی       


حضور کریستیانو رونالدو ستاره جدید تیم رئال مادرید در شهر مایورکا زادگاه دوست دختر سابقش نریدا بی حاشیه نبود.
نریدا که سعی داشت خودش رو به کریس نزدیک کنه با بی محلی و بی توجهی رونالدو مواجه شد تا جاییکه محافظین مانع نزدیکی او به کریس شدند.
 
 
 
 
کریستیانو رونالدو زمانیکه در منچستر یونایتد بود روابطه نسبتا طولانی و عاشقانه‌ای با این مدل اسپانیایی داشت.
او پس از مدتی مثل بقیه روابطه اش از این مدل اسپانیایی نیز جدا شد.

 



چهار شنبه 25 / 11 / 1389برچسب:, :: 11:57 ::  نويسنده : هوشی       

دربی هفتادم نیز  از راه می رسد و دو تیم پرطرفدار پایتخت به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

به گزارش خبرنگار سرویس ورزشی «فردا» همه ساله در دیدار های این دو تیم چیزی بیشتر از همه هواداران استقلال را آزار داده عدد شش و شکست سنگین مقابل پرسپولیس در سال 52 بوده است.

البته هر چند برخی بر این باورند که این بازی به نوعی گاوبندی بوده و برخی از بازیکنان استقلال به این دلیل که می خواستند به استرالیا سفر کنند به تیم حریف راه داده اند.

اما به هر حال این عدد شش همواره یاد آور خاطره ای تلخ برای استقلالی های دو آتیشه است.



رکورد شکست ناپذیری

  پرسپولیس شش فروردین در حالی برابر استقلال قرار می‌گیرد که از آخرین شکستش مقابل آبی‌های پایتخت 127روز می‌گذرد. پرسپولیس آخرین بار در 23 مهر 89 مغلوب استقلال شد.

این در حالی است که  رکورد شکست ناپذیری در داربی‌ها متعلق به استقلال است که در فاصله سال‌های 1368 تا 1375 مغلوب پرسپولیس نشد.

در آن سال ها پرسپولیس در 11 بازی متوالی نتوانست استقلال را شکست دهد.

از سوی دیگر در حد فاصل سال های 62 تا 69 استقلال در 6 بازی انجام شده در این سال ها نتوانسته بود قرمزهای پایتخت را شکست دهد.



چهار شنبه 25 / 11 / 1389برچسب:, :: 11:0 ::  نويسنده : هوشی       

 

جدال سرخابی پایتخت از نگاه آمار
تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس تهران روز  ششم فروردین سال آینده هفتادمین دیدار َسنتی پایتخت را برابر یکدیگر برگزار خواهند کرد.
عملکرد دو تیم فوتبال پرطرفدار پایتخت در شصت و نه بازی گذشته مورد بررسی قرار گرفته که در پی می آید.
* در شصت و نه دیدار گذشته تیم های استقلال و پرسپولیس 78 بازیکن دو تیم موفق به گل زنی شدند که سهم تیم استقلال 37 نفر و سهم پرسپولیس 41 بازیکن است.
* تاکنون پنج دیدار دو تیم با جنجال روبرو شد به طوریکه این بازی ها نیمه تمام ماند.
در سال های 48 و 49 به دلیل حمله بازیکنان پرسپولیس به داور و سپس در سال 59 به دلیل هجوم هواداران دو تیم به داخل زمین، مسابقه نیمه کاره رها شد.
در سال 73 قضاوت پر انتقاد احمد ابهران باعث شد،هواداران دو تیم وارد زمین مسابقه شوند پس از این بازی بود که داوران ایرانی به مدت 14 سال از قضاوت شهرآورد پایتخت دور ماندند.
در آخرین بازی جنجالی دو تیم که در سال 79 برگزار شد، مشت پرویز برومند دروازه بان استقلال به صورت پایان رافت مهاجم پرسپولیس حاشیه های فراوانی را ایجاد کرد که در نهایت بازیکنان دو تیم در پایان بازی به زد و خورد پرداختند.
* در تیم استقلال "علی جباری" و "غلامحسین مظلومی" هر کدام با 5 گل، "عباس مژدهی" 4 گل، "حسن روشن"، "صمد مرفاوی" و "صادق ورمزیار" هر کدام با 3 گل به ترتیب در صدر گلزنان این باشگاه قرار دارند.
در تیم پرسپولیس تهران نیز مرحوم"صفر ایرانپاک" با 7 گل،"حسین کلانی" 6 گل، "همایون بهزادی" و "مهدی هاشمی نسب" هر کدام با 4 گل و "فرشاد پیوس" با 3 گل، گلزنان برتر پرسپولیس به تیم استقلال هستند.
* "غلامرضا فتح آبادی"، "شاهرخ بیانی" و "مهدی هاشمی نسب" از بازیکنانی هستند که در هر دو تیم بازی کرده و موفق به گلزنی شدند.
* فتح آبادی 2 گل به پرسپولیس و یک گل به استقلال، بیانی 2 گل به استقلال و یک گل به پرسپولیس و مهدی هاشمی نسب وقتی در تیم پرسپولیس بود 4 گل به استقلال زد و زمانی که عضو تیم استقلال بود یک گل برای این تیم به ثمر رساند.
* میانگین گل های زده استقلال در 66 شهرآورد گذشته یک و 94 صدم درصد و میانگین گل های تیم پرسپولیس در این مدت یک و یک دهم درصد برای هر بازیکن گل زننده است.
* تیم های استقلال و پرسپولیس از فروردین ماه سال 1347 که اولین دیدار خود را برگزار کردند تا به حال در مجموع 69 بار مقابل یکدیگر صف آرایی کردند که در مجموع تیم استقلال در 21 بازی و پرسپولیس 17دیدار برنده شدند و 31 بازی نیز با نتیجه تساوی خاتمه یافته است.
* در 31 دیداری که با نتیجه تساوی به پایان رسیده است ،‌ 13 دیدار یعنی 44 درصد با نتیجه تساوی بدون گل، 54 درصد دیدارها 16( بازی) با نتیجه تساوی یک بر یک و در سه درصد (یک بازی) با تساوی 2 بر 2 خاتمه یافته است.
* پر گل ترین دیدار این دو تیم، شهرآورد 16 شهریور 1352 است که با نتیجه شش بر صفر به سود تیم پرسپولیس بود.
* 134 گل در شصت و شش دیدار بین تیم های استقلال و پرسپولیس رد و بدل شد که سهم استقلال 68 گل و سهم پرسپولیس 67 گل بوده است.
* تفاضل گل این دو تیم در دیدارهای گذشته مثبت دو به سود استقلال است.
* فقط دیدار سی ام دو تیم که در روز 19 اسفند سال 1367 برگزار شد، ضربات پنالتی تعیین کننده تیم پیروز میدان بود که پرسپولیس با نتیجه 4 بر 2 استقلال را تسلیم کرد.
* از نظر سرعت در به ثمر رساندن گل، تیم استقلال رکورد دار است. "علی سامره" در دیدار پنجاه و سوم در دقیقه اول بازی، "رضا عادل خانی" و "داود سید عباسی" به ترتیب در شهرآورد های یازدهم و پنجاه و ششم در دقیقه سوم و "امید روانخواه" در دقیقه چهارم آخرین دیدار دو تیم، برای استقلال تهران گل زدند.
"حسین کلانی" در دقیقه دوم دیدار ششم برای پرسپولیس گل به ثمر رساند.
* تیم پرسپولیس تهران از نظر گل زدن در دقایق پایانی بازی رکورددار این دیدارها است. "مازیار زارع" در آخرین دیدار دو تیم در دقیقه 4+90 از روی نقطه پنالتی دروازه آبی پوشان را باز کرد.
همچنین "صفر ایرانپاک" در دیدار هفتم، "حسین کلانی" در دیدار هشتم و "همایون بهزادی" در شهرآورد دوازدهم در دقیقه 90 بازی برای پرسپولیس گلزنی کردند.
از این نظر "پیروز قربانی" در دقیقه 2+90 در دیدار پنجاه و هشتم برای استقلال گل به ثمر رساند.
* تیم استقلال تهران در شهرآورد چهل و دوم در روز 27 مهر ماه سال 1375 تا دیدار چهل و نهم درنهم دیماه 1379 در هشت دیدار متوالی موفق به شکست پرسپولیس نشد.
هفتادمین دیدار دو تیم پرسپولیس و استقلال تهران روز ششم فروردین سال آینده در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می شود.

 



سه شنبه 24 / 11 / 1389برچسب:, :: 13:35 ::  نويسنده : هوشی       

کریستیانو یا مسی ؟ مسئله این است . کریستیانو و مسی بهترین بازیکنان دو سال اخیر فوتبال جهان بوده اند ، هم از نظر فردی و هم از نظر تیمی . مقایسه مشکل  است . اگر لازم باشید که یکی از آنها را انتخاب کنیم واقعا کار سختی پیش رو داریم . تنها نیاز یک تیم در زمان خاص است که می تواند یکی را بر دیگری ارجحیت بخشد .

آنالیز بسیار دقیق نشان می دهد که ستاره پرتغالی از بازیکن آرژانتینی بازیکنی کامل تر است . کریستیانو در ضربات ایستگاهی ، سرعت و قدرت بدنی بسیار حرفه ای تر از مسی است .

این دو بازیکن تقریبا هم سن هستند و کریستیانو تنها دو و نیم سال بزرگتر از مسی است و هر دو در نقطه مشابهی در زمین فوتبال فعالیت می کنند ، پستشان روی کاغد در جناحین است اما می توانند که به خط حمله اضافه شوند . بدون توضیح اضافه به آنالیز دو بازیکن بزرگ فوتبال جهان می پردازیم .

بازی تیمی
کریستیانو رونالدو 7
مسی 8
هر دو ذاتا به بازی فردی علاقه بیشتری دارند تا این که به تیمشان کمک کنند . البته مسی روی بازی تیمی تیمش بهتر کار می کند و قانونمند تر است . مسی با وجود آن که بیش از حد با توپ کار می کند اما روحیه تیمی و همکاری زیادی با هم تیمیهایش دارد . او دوست دارد که توپ از عقب به او برسد .
کریستیانو بیشتر دوست دارد که تنها کار کند .او بیشتر توپ را می گیرد و خودش خرکت می کند چرا که می داند خودش می تواند گره گشا باشد . مسی دوست دارد که بیشتر در بازی باشد و نقش محوری در تیم دارد اما کریستیانو زیاد به تاکتیک تیم توجهی ندارد و می تواند که در چند نتیجه نتیجه را به نفع تیمش عوض کند .

تکنیک فردی
کریستیانو رونالدو 9
مسی 9
تقریبا عالی .این دو بازیکن بسیار با تکنیک هستند و هر لحظه که توپ به پایشان برسد به سختی می توان آن را از پایشان جدا کرد . پاس دادن ، هدایت توپ و ... آنها عالی است . کریستیانو بر خلاف مسی که بیشتر روی پای چپش متمرکز است می تواند با هر دو پایش کار کدر. دو بازیکن تکنیک فردی کاملا متفاوتی دارند . مسی بیشتر به سمت فضاهای خالی حریف حرکت می کند اما کریستیانو مسیرهای شلوغ را ترجیح می دهد چرا که قدرت بدنی بالاتی دارد . هر دو بازیکن به گونه ای شناخته می شوند که گویی توپ عضوی از بدنشان است .

قدرت بدنی
کریستیانو رونالدو 10
مسی 7
این یکی از جنبه هایی است که میان این دو تفاوت زیادی وجود دارد . کریستیانو رونالدو به معنای واقعی قدرت بدنی بالایی دارد . او با توجه به کارهای بدن سازی زیادی که انجام داده است بدن بسیار نیرومندی دارد .
تکتیک او بر اساس قدرت بدنی بالایش است . او علاوه بر سرعت توانایی تنه زدن بالایی دارد . ماهیچه هایش عریض هستند . مسی قدرت بدنی بسیار نازل تری دارد . عرض شانه او کم است و راحت دچار مصدومیت می شود .

سرعت
کریستیانو رونالدو 9
مسی 8
این دو بازیکن در سرعت نیز با هم تفاوت دارند . کریستیانو رونالدو بسیار سریع تر است و مسیرهای 20-30 متری را بسیار سریع تر می دود . مسیدر مسیرهای محدود و 4-5 متری سرعتش بالاست .
این دو بازیکن با توپ و بدون توپ سرعت یکسانی دارند که برای یک فوتبالیست این نکته بسیار ویژه و مهمی است .
قدرت بدنی بیشتر کریستیانو به وی اجازه می دهد که تا بتواند در مصاف های دو نفره بسیار موفق تر باشد . گامهای بلندش موجب می شود که بتواند در این امر بسیار موفق تر باشد .

چپ و راست دریبل زدن
کریستیانو رونالدو 8
مسی 10
قرار کردن و دریبل زدن تخصص مسی است . او دریبل های ریز را بسیار سریغ می زند . وقتی که توپ به پایش برسد کمتر مداقعی توانایی جدا کردن آن را دارد . او همچنین توانایی حفظ توپ بالایی دارد و از این لحاظ از بازیکن پرتغالی سر است . مسی از این نظر در جهان بی نظیر است .
شیوه دریبل کردن کریتسیانو رونالد وبه تعداد  ضربه پای بیشتر و فضای بیشتری نیاز دارد . البته این ویژگی با توجه به چند پسته بودنش برایش مفید است .

شم گلزنی
کریستیانو رونالدو 9
مسی 8
ستاره پرتغالی در این امر رکورد دار است . با دو پایش شوتهایی می زند که سرعت بالایی دارد . او بارها و بارها از مکان های غیر ممکن شوتهای فوق العادهزیبا زده است . او در سال 2008 با زدن 42 گل عنوان آقای گلی اروپا را کسب کرد .
مسی همیشه سعی می کند که توپ را روی پای تخصصی اش جفت و جور کند و همین کار را برای حریف ساده تر می کند .

پاس
کریستیانو رونالدو 9
مسی 9
مسی در فرستادن پاسهای کوتاه در مکانهای فشرده متبحر است . دید بالایی در بازی دارد و همیشه پاسهایش در جای مناسب در مقابل پای مهاجمان تیم قرار می گیرد . پاسهای کریستیانو رونالدو بلند تر است و بسیار دقیق می تواند توپ را به نقاط مختلف زمین می برد . در کل هر کدام شیوه پاس دادن خاصی دارند .

قدرت سرزنی
کریستیانو رونالدو9
مسی 7
گلی که مسی با ضربه سر در فینال رم برابر منچستر زد حرکتی غیر عادی از این بازیکن بود و مسی خود را سرزن معرفی کرد و البته کریستیانو رونالدو در مسی نشان داد که در زدن ضربه سر توانایی ویژه ای دارد . او بسیار زیبا می تواند روی هوا پرواز کند و ضربه محکمی با توپ به سر بزند .

رهبری تیم
کریستیانو رونالدو9
مسی 7
رونالدو تازه به مادرید آمده است و انتظار ویژه ای از او نمی رود اما رونالدو در پرتغال کاپیتان تیمش است و در منچستر هم یکی از کاپیتان ها بود . کاراکتر قدرتمند او و جاه طلبیش می تواند به هم تیمی هایش کند . مسی کمرو تر است . کسانی که به رختکن بارسلونا نزدیک هستند می دانند که او زیاد با هم تیمی هایش درگیر نمی شود .  شخصیت او میانه رو تر است .

خطاها و پنالتی ها
کریستیانو رونالدو 9
مسی 7
کاشته های کریستیانو رونالدو بی نظیر است و تخصص او به شمار می آید . کریستیانو گلهای بسیاری از روی ضربات آزاد و نقاط پنالتی به ثمر رسانده است . مسی معمولا ضربات پنالتی را گل می کند اما متخصص آن نیست . روی ضربات آزاد نیز به ندرت توفیقی حاصل می کند .



صفحه قبل 1 2 صفحه بعد